woensdag 5 augustus 2009

Sydney, dag 2

Woensdag 5 augustus 2009

We zijn nu over onze jetlag heen want vanochtend werden we, zoals we gewend zijn, om 7 uur wakker van de boys. We zijn naar de Fish Market gelopen, 10 min. van het hotel af. Het weer was schitterend, strakblauwe lucht en het was zelfs warm. Bij de Fish Market hebben we heel wat soorten vis gezien. Alles wat afgelopen nacht gevangen is lag al netjes uitgestald in de viswinkels. Veel mensen waren er vis aan het eten voor ontbijt! Mosselen, gamba’s, oesters, sushi etc. Ik moet er niet aan denken om dat als ontbijt te hebben, maar Maurice wilde het wel eens proberen. Hij nam een gebakken Barramundi met rijst, wat erg lekker was. Ik heb bij de Bakery aldaar broodjes voor de boys en mij gehaald. Een enorme keuze aan broodjes en allemaal even lekker. Gelukkig at Brian ook een broodje, want hij eet nauwelijks sinds we uit Nederland vertrokken zijn. Melk drinkt hij sinds gisteren wel, nu we zeggen dat het Nederlandse melk is… Voor de rest van het drinken en eten lukt dit leugentje om bestwil helaas niet… Maar goed, aan het water stonden tafeltjes en daar zijn we lekker in het zonnetje gaan zitten. Op de kade werden visnetten gerepareerd en een oud mannetje zat te vissen met alleen visdraad met een haakje eraan…. We hebben niet gezien dat hij iets gevangen heeft. In het water dreven heel veel kwallen, van de soort die we in de Noordzee ook zien alleen dan wat kleiner. Op het parkeerterrein van de Fish Market liepen ook nog 2 pelikanen. Erg groot waren ze. Wij kennen de pelikanen van de pier in Monterey (USA), maar die zijn een stuk kleiner dan die we vandaag zagen.
Na het ontbijt zijn we naar Darling Harbour terug gelopen en hebben daar de ferry naar de Taronga Zoo genomen.
Een echte aanrader om met de ferry dit tochtje te maken. We voeren onder de Sydney Harbour Bridge door en kwamen langs the Opera House. De Taronga Zoo is ook een aanrader. We hebben al heel wat Zoo’s gezien, maar deze behoort toch wel tot de mooiste. Veel verschillende dieren in schitterende verblijven en overal vind je veel informatie. Ook worden er dierenshows gegeven. De ligging is ook schitterend met de skyline van Sydney op de achtergrond.
Nadat de zoo gesloten was, zijn we met de ferry weer naar Darling Harbour gegaan. We genoten van een schitterende zonsondergang!
Tim met Opera House...
Morgen gaan we de camper ophalen en rijden we naar de Blue Mountains. 100 Km hier vandaan. Waarschijnlijk duurt het nu eventjes voordat ik m’n blog weer kan bijwerken, maar zodra we weer in de bewoonde wereld zijn komt er weer een update!

Anoniem zei

enjoy your vacation and good have a great trip (jeallous)

Roger

ps: Maurice, may be you want to ping me. we get a new boss (Marco is leaving)

Anoniem zei

Een goede reis met de camper en geniet van de Blue Mountains.

Wij hebben tot nu toe al behoorlijk genoten van jullie reis. Jullie zien meer in 'n halve week, dan wij in een hele maand.

Veel liefs voor jullie vijven van ons tweeen,

Opa en oma uit Heeze

Marielle zei

Hallo vakantiegangers,

We hebben genoten van jullie reisverslag, na een week heb je heel wat te lezen....
Wij zijn vandaag weer thuis gekomen van ons weekje Kijkduin, we hebben ontzettend mooi weer gehad en waanden ons in de Costa Brava (hopelijk dan zonder Mexicaanse griep). De kids hebben het ontzettend goed gedaan.
Nou hopelijk is de reis in de Blue Mountains mooi geweest en we kijken uit naar het volgende verslag. Heel veel groetjes en een dikke knuffel voor de boys.
O ja Max zei nog als Brian zo weinig eet zal hij wel buikpijn hebben.....hij is trouwens vandaag meteen bij Oma Beppie en Opa Bert gaan logeren!!

Veel plezier,
groetjes van de Remmerswaaltjes

Anoniem zei

Hier 'n boodschap voor 'n jarige job: Lieve Tim, proficiat met je verjaardag! Wij zullen op je verjaardag hier in Heeze 'n stuk taart eten en we zullen jouw schildpadjes (snelle Henkies" wat extra's te smullen geven.
Jullie zijn nu in de blue mountains, wij hopen dat jullie 't erg fijn hebben.

Tot gauw en nogmaals gefeliciteerd, groetjes aan je broertjes en papa en mamma.

Opa en oma Heeze

janneke zei

Hoi Tim,

Gefeliciteerd met je verjaardag!! Wel bijzonder om die in Australie te vieren. Maak er een gezellige dag van. Groetjes vanuit Singapore, Daan, Eva, Jean, Janneke