zaterdag 1 augustus 2009

Sightseeing Singapore...

Zaterdag 1 augustus 2009

Vandaag hebben we veel van Singapore gezien.

De taxi's arriveren....

Net na de middag zijn we met taxi's naar Suntec City gegaan waar we de grootste fontein ter wereld hebben gezien.

Vanaf Suntec City hebben we ook de Duckboat genomen. Deze boot is eerst een bus en rijdt dan zo de rivier de Kallang in. We moesten van de gids allemaal "Quack Quack" roepen zodra we het water ingingen, maar er was weinig respons van de passagiers. Na een tochtje over de rivier gingen we weer het land op en reden nog een stukje door de stad.
Suntec City

Vanaf de duckboat hadden we een mooi zicht op de Flyer (grootste reuzenrad ter wereld) en de stad...
Bij de Starbucks hebben we even een pauze gehouden voor de lunch en daarna zijn we nog een keertje naar de fontein gelopen. De bovenste ring stond nu nl. uit en je kon naar de binnenste fontein lopen. Je moest je rechterhand in het water houden en drie keer rondlopen terwijl je een wens deed.

Toen met de Hippo bus (oftewel de Hop on Hop off bus) een grote ronde door de stad gemaakt. In Chinatown zijn we uitgestapt en daar hebben we toch wel iets heel bijzonders gezien. Op een plein voor een tempel werd door een grote groep Chinezen aan line dancing gedaan. De meeste hadden ook hun best gedaan om er zo Amerikaans mogelijk uit te zien. Jean, Eva, Brian en Daan hebben ook nog gedanst.

Wij hebben niet topless op de bus gezeten hoor :)

Nog even bij het Chinese Heritage Museum rondgekeken en toen zijn we naar de Singapore River gelopen waar we bij een Italiaans restaurantje heerlijk hebben gegeten. We kregen ook nog vuurwerk te zien. 9 Augustus is hier nl. een nationale feestdag die groots gevierd wordt met een parade en vuurwerk. Vanavond werd er alvast geoefend voor de vuurwerkshow.
Onderweg kwamen we langs een straatje dat vol airco’s hing. Het is hier erg warm en airco's zie je overal. Maar een heel straatje vol, is toch wel een apart gezicht.

De jongste stewardess van Singapore Airlines!
Na het eten hebben we nog een boottochtje over de Singapore River gemaakt en zagen we Singapore by night. Erg mooi!
Nu is het middernacht. We zijn allemaal nog klaarwakker maar gaan toch maar proberen om te slapen. Morgen hebben we nog een druk program voor de boeg en voor ons is het ’s ochtends moeilijk wakker worden vanwege het tijdverschil…